torsdag 1 april 2010

Artikel i ETC:
Lundgrens roman ett reningsbad.

5 kommentarer:

  1. jag är halvvägs i boken (i allt...)och jag tycker mig börja känna människan bakom bokstäverna, dvs Maja. Det är jag säkert en bit ifrån, men ändå

    SvaraRadera
  2. G: Jag ser inte din kommentar förrän nu! Det är inte riktigt det som är grejen, som jag ser det - alltså att se människan bakom bokstäverna. Utan snarare att titta på världen. Det är vad jag tycker alltså.

    SvaraRadera
  3. Bättre än aldrig.. ;-)
    Och jag förstår din intentionen. Men min tanke, som jag funderade mycket på då (vid läsandet av beskrivande/tolkande texter), man får även inblick i människan bakom orden; som bonus. Om du förstår?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre sent svar än aldrig! Visst är det jag. Samtidigt som det handlar om mig i två specifika miljöer. Jag skulle säga att det faktiskt framförallt handlar om en miljöskildring, där jag själv är medaktör, påverkas av skeenden, reagerar på omgivningen. Ungefär så.

      Radera
  4. Tack för svar på detta intensiva samtal... ;-)

    SvaraRadera

Ny avhandling

  Die Wirklichkeit schreiben Autofiktionales Erzählen in den skandinavischen Gegenwartsliteraturen Hansen, Marie Lindskov Sprach- und litera...